فتنه سبز طبق نظریه فوکویاما

بسم الله الرحم الرحیم 

 

 

 

 

فوکویاما فیلسوف معروف آمریکایی در کنفرانس اورشلیم با عنوان «بازشناسی هویّت شیعه»  می‌گوید: شیعه، پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده‌ای که دو بال دارد: یک بال سبز و یک بال سرخ. او بال سبز این پرنده را مهدویّت و عدالت خواهی و بال سرخ را شهادت‌طلبی که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است، معرفی می‌کند.

 فوکویاما معتقد است شیعه بُعد سومی هم دارد که اهمیّتش بسیار است. او می‌گوید: این پرنده، زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد و قدرتش با شهادت دو چندان می‌شود. شیعه، عنصری است که هر چه او را از بین می‌برند، بیشتر می‌شود.

  فوکویاما کیست؟

 فرانسیس فوکویاما (متولد در شیکاگو) فیلسوف پرآوازة آمریکایی و استاد در رشتة اقتصاد سیاسی بین‌الملل است که هم‌اکنون در دانشگاه جان هاپکینز واشنگتن به تدریس اشتغال دارد. وی همچنین دارای سابقة کار در ادارة امنیت امریکا و نیز تحلیلگر نظامی در شرکت «رند» از شرکتهای وابسته به پنتاگون می باشد.

وی پس از نگارش مقاله پایان تاریخ و واپسین انسان  درسال 1368/1989 که درسال 1370/1991 با تفصیل بیشتر و به همین نام، به صورت کتاب در آمد، به‏شهرت جهانی رسید.

 در این دو نوشته، فوکویاما به دفاع تاریخی از ارزشهای سیاسی غربی برخاست و استدلال کرد که رویدادهای اواخر قرن بیستم نشان می‏دهد که اجماعی جهانی به نفع دموکراسی لیبرال به وجود آمده است. این اجماع، مساوی است‏ با پایان تاریخ به معنای این که در شکل گرفتن اصول و نهادهای بنیادی دموکراسی، پیشرفت‏ بیشتری به وجود نخواهد آمد. البته، باز هم رویدادهایی خواهد بود، ولی تاریخ، به معنای داستان جهانی رشد و شکوفایی آدمی، خاتمه یافته است.

نظریه های فوکویاما درباره پایان تاریخ و نیز نظریه های جنگ تمدن ها و نظریه جنگ مذاهب از هانتینگتون از پایه های فکری تحولات بین المللی در چند سال گذشته بوده است و اتفاقاتی که در سال های گذشته پیش آمده و شکست نماینده فکری غرب (آمریکا) و شکست اسرائیل و پیروزی های چشمگیر کشورها و گروه های اسلامی شیعی نظریه های این متفکر غربی را زیر سوال برده است.  

 

تشیع از نگاه فوکویاما:  

فوکویاما فیلسوف معروف آمریکایی در کنفرانس اورشلیم با عنوان «بازشناسی هویّت شیعه» می‌گوید: شیعه، پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده‌ای که دو بال دارد: یک بال سبز و یک بال سرخ. او بال سبز این پرنده را مهدویّت و عدالت خواهی و بال سرخ را شهادت‌طلبی که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است، معرفی می‌کند.  

  

 

فوکویاما معتقد است شیعه بُعد سومی هم دارد که اهمیّتش بسیار است. او می‌گوید: این پرنده، زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد و قدرتش با شهادت دو چندان می‌شود. شیعه، عنصری است که هر چه او را از بین می‌برند، بیشتر می‌شود. وی جنگ عراق و ایران را مثال می‌زند و می‌گوید: این‌ها فاو را تسخیر کردند، می‌رفتند کربلا را هم بگیرند و این، یعنی فتح قدس، اگر کربلا را می گرفتند، اینجا را هم قطعاً می‌گرفتند. فوکویاما، مهندسی معکوسی را برای شیعه و مهندسی صحیحی را برای خودشان طراحی می‌کند و می‌نویسد: مهندسی معکوس برای شیعیان این است که ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید. تا این را خط نزنید، نمی‌توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدویّت تجاوز کنید... برای پیروزی بر یک ملّت باید میل مردم را تغییر داد... ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید، در گام بعد، شهادت طلبی این‌ها را به رفاه‌طلبی تبدیل کنید. اگر این دو تا را خط زدید، خود به خود اندیشه‌های امام زمانی از جامعة شیعه رخت می‌بندد...    

فتنه سبز و ارتباط آن با اندیشه های فوکویاما: 

پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری سال 88 پروژه عظیم انقلاب رنگی با اسم رمز تقلب در ایران کلید خورد.  

 

                                     

در ابتدا اکثر اعتراضات در حول نتایج انتخابات بود اما پس از چندی با سعه صدر و بینش بلند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آگاهی مردم و کاهش شدید نیروی خیابانی عوامل فتنه، شعارهایی توسط عده قلیلی آشوب طلب و محارب بر علیه مقام معظم رهبری و رکن اصیل نظام یعنی اصل ولایت فقیه داده شد. این گستاخیها در روز 13 آبان و 16 آذر هم ادامه داشت تا اینکه اکبر گنجی، ضد انقلاب فراری در مصاحبه ای با یکی از شبکه های بیگانه فاز بعدی این سناریو یعنی انکار امام زمان (عج) را کلید زد. پس از اظهارات سخیف اکبر گنجی درباره امام زمان(عج) و پخش گسترده آن، آخرین مرحله نظریه فوکویاما یعنی مقابله با روحیه شهادت طلبی که ریشه در وقایع کربلا دارد با فجایع سبزها در روز عاشورا و بی حرمتی به ساحت ملکوتی امام حسین(ع) به اجرا رسید.در حالی که گردانندگان خارجی فتنه منتظر نتیجه دهی نظریه فوکویاما در ایران، پس از مخالفت با اصل ولایت فقیه- انکار امام زمان(عج) و فجایع روز عاشورا بودند ، خروش میلیونی مردم در روز 9دی و پس از آن در 22بهمن جواب مناسبی به تمام خیالات خام آنها بود و نشان داد که حکومت اسلامی که دست امام زمان(عج) در اداره آن دخالت دارد را نمیتوان با افکار پوچ و ساده دنیوی سرنگون کرد.

نظرات 4 + ارسال نظر
مهرداد یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:51 http://www.bazikhone.com

http://www.bazikhone.com به سایت من هم سر بزن خوشحال میشم

امیر یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 http://www.01cd.ir

فروشگاه اینترنتی صفر و یک

http://www.01cd.ir

خرید انلاین نرم افزار ، بازی ، کارتون و....

با عضویت در خبرنامه می توانید از محصولات جدید ما با خبر شوید


دوست عزیز اگر تمایل داشتی که با هم تبادل لینک کنیم به آدرس زیر برو و لینکتو بزار و منم با اسم فروشگاه اینترنتی صفر و یک لینک کن

http://www.01cd.ir/index.php?links_exchange

موفق باشی

سربازجان برکف پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:10 http://shamshire-velayat.blogfa.com

سلام علیکم
با تشکر فراوان از تلاشهای شما
مطالب خوبی دارید
انشاءالله در این جنگ هم شکست عبرت آموزی به دشمنان ماسونی و عمله داخلی آنها بدهیم
با همت مضاعف و البته کار مضاعف
یا زهرا

anahitafarshid دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:12

سلام، ما اجازه نمی دهیم "دلواپسان" آینده ما را تباه کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد